با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

علل دروغگویی در کودکان

علل دروغگویی کودکان عکس العمل شدید والدین در مقابل خطا های آنان

 

.برهیچکس پوشیده نیست که بزرگترین ثروت و سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است . و از منابع سر شار مملکت : معادن ، دشتها ، جنگلها ، رود خانه ها ، در یا چه ها و کوهها چگونه ممکن است بدون به کار بردن نیروی انسانی واقعا تربیت شده داشت ؟ رعایت اصول بهداشت روانی در خانواده خیلی مشکل و پیچیده نیست بر عکس خیلی هم ساده است و خوشبختانه در مسیر طبیعی عواطف پدر ومادر است که به فرزندان خود عشق می ورزند و آنها را از جان و دل دوست دارند . رمز موفقیت در همان عواطف و احساسات رقیق و محبت عمیقی که غالبا در خانواده و به خصوص بین اعضای خانواده های ایرانی حکمفرماست نهفته است .
 

 

.همیشه وهمیشه با ید در نظر داشت که سه عامل مهم واساسی رمز موفقیت مادرها و پدرها در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان است . 1-غریزه فطری و عشق به فرزند . 2- اطلا عات مشخصی از علم روان شناسی کودک . 3- حس بصیرت و عقل سلیم که عموما همه انسانها دارند ولی بعضی ها استفاده نمی کنند;
 

 

     

.یک اصل کلی که همواره باید در مد نظر خانواده با شد این است که ، کودک به هیچ وجه احساس گناه نکند ولی بداند که چیز هایی هست که از آن باید دوری جست و نباید انجام داد اگر در مقابل خطاهای کودکان عکس العمل شدید نشان دهیم اغلب اوقات عکس العمل ما زیان بخش تر از خطا های مرتکب شده کودک است ، کما اینکه تهدید کردن و تر ساندن کودک به هر بهانه ای ، آسیب ها و زیانهای فراوان ببار می آورد . در باره ضرر و زیان ترسهای بیجا در کودک کافی است که به آماردروغ های کودکان توجه کنیم . که خود گویاست .و به تفسیر احتیاج ندارد . پژو هشهای انجام گرفته در باره دروغ و دلایل آن در کودک نتایج زیر را داده است . دروغگویی که دلیلش ترس بوده است . 71 % دروغگویی که دلیلش لاف زنی بوده است 17 % دروغگویی که دلیلش شیطنت بوده است 3 % دروغگویی که دلیلش انسان دوستی و جوان مردی بوده است 2 % منبع : روانشناسی کودک به زبا ن ساده تألیف :دکتر مسروب بالایان استاد روانشناسی
نظرات 5 + ارسال نظر
عاطف جمعه 26 بهمن 1386 ساعت 18:57 http://kongestan.blogfa.com

باسلام خدمت بانوی کنگی
جالب وآموزنده بود موفق باشی

سلام
باتشکر از حضورتان
باآرزوی پیروزی و بهروزی

مهرگان شنبه 27 بهمن 1386 ساعت 02:52 http://bandarmehr.blogfa.com

سلام و خسته نباشید
از قدیم گفتن حرف راست رو از بچه بشنو!!!!
خیلی دلم میخواد بدونم اینو کی گفته

مطالب خوب و مفیدی بود
موفق باشید

منم با موضوعی راجع به کودکان آپم
خوشحال میشم بیای
تابعد (گل)

سلام دوست من
من هم نمی دونم اگه کشف کردم حتما می نویسم
نظر لطفت است
ممنون از حضورت
اومدم ،به مطلب خوبی پرداخته بودی
موفق باشی .

شبتم دوشنبه 29 بهمن 1386 ساعت 16:51 http://www.koumeyemehr.blogsky.com

سلام
وب جالب و قشنگ با مطالب آموزنده ای داری
من هم یه وب دارم خوشحال می شم به من هم سر بزنی
موفق باشی

سلام متقابل دارم
نظر لطف شما است
در اولین فرصت خواهم اومد
موفق ومؤید باشید

شهرزاد قصه گو یکشنبه 5 اسفند 1386 ساعت 19:26 http://http://gapeshoo.blogfa.com/

سلام خوبی بانو من بقیه داستان صد سکه صلا را نوشتم بیا زوددد راستی اومدی حتما درباره وبلاگ انتقاد پیشنهاد بده خوشحال میشم منتظر حضور سبزتون هستم بانوی کنگی

سلام
ممنون
انشاالله در اولین فرصت خواهم آمد،
کاش در مورد مطلب هم نظر می دادی به امید حضوری دوباره .

گل چهارشنبه 8 اسفند 1386 ساعت 19:05

سلام وبلاگ جالبی داری با مطالب خوب و آموزنده
موفق باشید

سلام خانم گل
ممنون از حضورت و اظهار لطف
پیروز و سر بلند باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد