با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

خانمها،آقایان دعوت شدیم به بازی ... یه بازی وبلاگی

سلام خدمت همه دوستان

چند روز پیش از طرف دوست خوبم مهرگان خانم (شکلات داغ) به یه بازی  وبلاگی دعوت شدم .فکرمی کنم این کار بهونه ای  بشه برای سرک کشیدن به گذشته وعلایق های شخصی که این روزها با توجه به مشغولیت هاوکمبود وقت کمتر فرصت می کنیم به خود ببپردازیم و فرصتی است برای رهایی از مشکلات و خستگی سالانه . و تلنگر خوبی برای مرور گذشته وعلایقهای مان .

واما بازی از این قرار است که هفت آهنگ مورد علاقه مان را نام ببریم و از هفت نفر دیگه دعوت به عمل بیاوریم به شرط اینکه  قبلا انتخاب نشده باشند.

قبل از هر چیز باید بگم که من بیشتر  به موسیقی پاپ و اصیل ایرانی  علاقه مندم و راستش را بخواهید انتخاب هفت آهنگ برتر کار سختی بود ولی ....

و اما هفت آهنگ منتخب :

1-  شکایت هجران وآسیمه سر از محمد اصفهانی (آلبوم نون ودلقک)

2-  نقاب از سیاوش قمیشی (آلبوم نقاب)

3- مسافر از حسین زمان ( آلبوم شب دلتنگی)

4- فریاد از هایده

5- آهوی وحشی از فرامرز اصلا نی

6- أهواک از عبد ا لحلیم  حافظ

7- خواب نوشین از مرضیه

که البته طرفدار ناصر عبدالهی و داریوش وسامی یوسف و آهنگهای قدیمی ابی و ستار و معین نیز می باشم به اضافه آهنگهای فیلمهای قدیمی هندی از قبیل سنگام ، لیلی ومجنون ، فقیرا و....

موزیک بی کلام استادجواد  معروفی هم که حرف نداره

فکر کنم زیاد گفتم

واما دعوت از هفت دوست

برادر گرامی  پیام بزرگمهر  برادر  بزرگوار سید جلال (کلگر) همشهری خوبم کنگستان دوست خوش ذوقم شهرزاد قصه گو (گپ شو) هم استانی عزیز فرزاد بادروج  علی اکبر (همشهری جوان ) و دوست عزیزدختر رویدری

درضمن خانم بنگری دوست هم استانی عزیزکه یکی از مدعوین مهرگان خانم گل بودند  هم با هفت انتخاب قشنگ بازی را شروع کردند .

همچنین همشهری و همسنگر عزیزم دخت کنگ با هفت انتخاب قشنگ به میدان بازی آمدند .

 

پ . ن ..علی اکبریکی از مدعوین من، نظرش را در مورد نحوه بازی اینگونه گفته اند من هم بر حسب وظیفه واحترام گذاشتن به نظر ایشان نظرشان را پی نوشت گذاشتم که بقیه دوستان نظرشان رادر مورد ایده ایشان بگویند. 
واما نظردوست گرامی علی اکبرکه در پایین درج شده
 
 ( سلام
نتیجه این بازی قراره چی باشه؟
اگه فقط رهایی از خستگی ها و مرور گذشته ها باشه خوب بدک هم نیست.
راستی بیا یه کاری کنیم ... همه بچه ها رو دعوت کنیم توی یک وبلاگ مجزا و در قسمت نظرات  هفت آهنگ مورد علاقشون رو  بنویسن تا همه ببینن و در آخر هم جمع بندی کنیم و همه کسانی که دعوت میشن ببینن که چه کسانی در این بازی هستن ...
اینطوری جذاب تر میشه ..اگه موافقی بهم بگو تا با یک اعلان همگانی شروع کنیم...
موفق باشی )

 

محبت و مهرورزی

کمبود محبت دلیل بسیاری از لغزشها

 

با توجه به اینکه خانواده نخستین پایگاه آرامش ومحبت برای نوجوان است ، در صورت عدم بر خورداری از ارتباط سالم وصمیمانه ،نوجوان نیاز خود را به شیوه های دیگری تأمین می کند.

 

روانشناسان معتقدند آنچه موجب افزایش جرم واشتباه در میان نوجوانان شده کمبودهای عاطفی ومحبت در خانواده است نه نیازهای مالی واقتصادی . خانواده نخستین جامعه ای است که فرزندان در آن روابط اجتماعی و ارتباط بر قرار کردن با دیگران را می آموزند وقتی روابط حاکم بر خانواده مبتنی بر محبت و امنیت باشد .

 

نوجوا ن برای رهایی از هرمشکل به خانواده پناه می برد اما وقتی این خانواده کانون مشکلات روحی باشد نوجوان به هر دستاویزی خارج از منزل چنگ می زند تا شاید گمشده خود را بیابد.

 

به تدریج اعتماد نوجوان به والدین و اعضای خانواده کم می شود وپایگاه خانواده ارزش خودرا از دست می دهد .

 

به دلیل اینکه در دهه گذشته رشد علم و فن آوری سرعت بسیاری گرفته وبا ورود کامپیوتر و اینترنت می توان با نشستن در یک اتاق و فشردن یک دکمه با سر تا سر جهان ارتباط بر قرار کرد ، زندگی فرزندان نسل امروز تا حدی از چهار چوب بسته خانواده فراتر رفته ومعلومات و انتظارات نیز افزایش یافته است .

 

والـدین برای تأمین معاش خانواده تلاش بیشتری می کنند و وقت کمتری را با نوجوانان می گذرانند. هرچه فاصله میان والدین و فرزندان بیشتر شود نوجوان تمایل بیشتری برای پر کردن آن با فرد یا چیز دیگری را پیدا می کند و به همین ترتیب احساس می کند هم سن وسالان خودش حرف اورا بهتر از اعضای خانواده می فهمند .

 

در این سن به دلیل تجربه کم و وسعت زندگی ، در ذهن خود بسیاری از مسائل نهفته را تشخیص نداده ودر دام فرصت طلبان می افتد .

 

وقتی نـوجوان حس کند در خانواده با وی مشورت شده و به عقایـد ش احترام گذاشته می شود ، اعتماد بیشتری پیدا کرده و تمایل بیشتری به ساختن رابطه بهتر با اعضای خانواده خواهد داشت .

مهر و جبران خلیل جبران

 هنر مهر ورزیدن بزرگ ترین هدیه خداوند به بشر است ، هدیه ای که هرگز از برکت یافته ای که مهر می ورزد ، باز پس گرفته نمی شود.
دادگر به دل مردمان نردیک است و کسی که مهر می ورزد به دل خداوند.
مهری که به آفریدگان خدا می ورزیم، از هر برتری که کنج ویرانه ها پنهان سازیم والاتر است.
 تنها با مهر ورزیدن و کار کردن با بهترین بخش هستی مان است که می توانیم به زندگی روزانه خود معنا بخشیم.
 درد مهرورزی ، نو آوری و مسئولیتی شادمانی آور را نیز می بخشد.
 می گویند کسی که خود را بشناسد، همه ی مردم را می شناسد ، اما من به شما می گویم کسی که مردم را دوست داشته باشد، درباره ی خویش نبز بسی چیز ها خواهد آموخت.
نیک بختی انسان ها از دل حساس زنان سر چشمه می گیرد و در گهواره شریف مادران است که که مهر مردان زاده می شود.
زبان زندگی که گنگ شد ، عشق را زبان آور می بینیم و تاریکی که همه چیز را پوشاند، مهر را چون ستونی از نور احساس می کنیم.
 
برگرفته از :کتاب صدای سخن عشق

دروصف محبت ومهرورزی

نظام کائنات بر محور مهر ومحبت سیر می کند .اگر عشق و مهر و محبت نبود ، نه طلوعی بود و نه غروبی نه بهاری بود و نه شکفتن گلها دیده می شد و نه نغمه های شور انگیز بلبلان شنیده می شد نه کوهساری بود و نه آبشاری ، نه امواج غلتان دریاها به چشم می خورد و نه ستارگان زیبا و چشم نواز آسمان ها چشمک می زدند . (دفتر زندگی با کلمه عشق و محبت آغاز شد و جلوه های گوناگون جمال و کمال در کل هستی پدید آمد) پس آغاز و سرانجام زندگی . هستی از مهر و محبت آکنده است و آنان که از عشق خبری ندارند نامشان در دفتر و جریده انسان ثبت و ضبط نمی شود .

احادیثی درباره محبت و مهرورزی

از رسول خدا( صلی الله علیه و آله) روایت شده است که خداى عزّوجلّ مى‏فرماید :
« حَقَّتْ مَحَبَّتِى لِلْمُتَحَابِّینَ فِىَّ وَحَقَّتْ مَحَبَّتِى لِلْمُتَزَاوِرِینَ فِىَّ » .
« مهر و محبتم سزوار کسانى است که به یکدیگر به خاطر من مهر مى‏ورزند و عشق و محبتم شایسته کسانى است که براى من به دیدار یکدیگر مى‏روند . »
پیامبر اعظم:«ادبوا اولادکم علی حبی و حب اهل بیتی والقرآن‏»
فرزندانتان را با محبت من و محبت‏خاندان من و محبت قرآن تربیت وتادیب کنید. 
 
علی (ع) اساس و محور عقل و خرد را دوستی میداند.
 امام باقر(علیه السلام): «الدین هوالحب والحب هوالدین‏».
دین همان محبت است و محبت همان دین است.
 
 امام باقر(علیه السلام): خدا بر خویش مهرورزی را لازم کرده و رحمت او بر خشمش پیشی جسته  و از روی راستی و درستی به انجام رسیده، پس چنان نیست که خداوند به بندگان خشم آغاز کند پیش از آنکه آنان او را به خشم آورند.
 
 امام صادق‏(علیه السلام): «الحب فرع المعرفة‏».
محبت، فرع و شاخه شناخت است.
 
امام کاظم علیه السلام : مهرورزی و دوستی با مردم ، نصف عقل است .
 
امام کاظم (علیه السلام): « إنَّ أَهْلَ الاْءَرْضِ لَمَرْحُوُونَ مَا تَحَابُّوا وَأَدُّوا الاْءَمَانَةَ وَعَمِلُوا بِالحَقِّ » 
بى‏تردید اهل زمین مورد مهر و رحمت‏اند چون به یکدیگر محبّت ورزند و امانت را به صاحبش برگردانند و حق را در همه زمینه‏ها به کار بندند.