زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

زنان-فرهنگی-اجتماعی

با هدف مطرح ساختن نام زنان ایران-استان هرمزگان-شهربندرکنگ ومعرفی فرهنگ-آداب و رسوم مردم بندرکنگ

دختران قهرمان ملی پوش کاراته بندرلنگه

   کتاب زبان انگلیسی پایه ی هفتم تغییر یافته و این تغییر به تحول طراحی سوالات آزمون مربوطه نیز سرایت نموده است....همین بس که ما دو دبیر،برای طرح سوالات آزمون یک ماه وقت صرف کردیم.چرا که سوالات از سطح دانش زبانی خارج شده و جنبه ی کاربردی باید داشته باشد.به اختصار یک موقعیت برای دانش آموز بوجود می آید که او با توجه به دانش و آموخته های فراگرفته در کلاس بتواند از پس این موقعیت برآید،مسلما موقعیت بوجودآمده باید در دنیای واقعی ملموس باشد.

همه ی ما معلمان امیدواریم دانش آموزان پایه ی هفتم بتوانند ارتباط مناسبی با افراد و موقعیت ها به زبان انگلیسی برقرار نمایند. 



کمتر کسی است که نام دو دخترخانم افتخارآفرین بندرلنگه ای یعنی خانم ها:مژده قاسمی نژاد و سمیته تکمار را نشنیده باشد و خدای را شکر می گوییم که این افتخارآفرینی می تواند زمینه ای باشد جهت هرچه ملموس تر شدن کار برد زبان انگلیسی در موقعیت های بوجودآمده.واقعا از جناب مهدی صابری ریاست محترم هیئت کاراته شهرستان متشکریم که اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دادند تا بتوانیم موقعیتی ملموس برای دانش آموزان خلق کنیم و ....

ما به فایل صوتی آزمون بسنده نکردیم و اقدام به ساخت انیمیشن موقعیت مربوطه نمودیم که دیدن آن خالی از لطف نیست.



دانلود انیمیشن

بزرگوارانی که انیمیشن را دانلود نمودند،بدنیست سوالات مربوطه را نیز دانلود نمایند تا به توانایی های دانش آموزان پایه ی اول پی ببرند.

دانلودسوال مربوطه

 

 لطفا خودتان را معرفی کنید.

فریده قاسمی اهل و ساکن بندرکنگ ودبیر زبان انگلیسی مدرسه راهنمایی محدثه.

 مختصری در مورد سوابق  خود توضیح دهید.

ترجیح می دهم فقط به ناب ترین لحظات سابقه ام که 16 سال  تدریس در مقطع راهنمایی است اشاره کنم.

 درمورد پروژه هوشمند سازی در آموزش و پرورش توضیح دهید.

هوشمندسازی مدارس در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در تمامی استان ها آغاز شده است که به زبان ساده تجهیز مدارس به کارگاه های فناوری اطلاعات( محتوای الکترونیکی رایانه مرکزی معلم از طریق شبکه برروی کلیه رایانه های دانش آموزان نمایش داده می شود) و یا حداقل یک کلاس هوشمند( استقرار رایانه معلم درکلاس که از طریق پروژکتور محتوای مورد تدریس به نمایش گذاشته می شود که در شکل پیشرفته تر آن سخت افزارهای جانبی دیگرازجمله کیت آموزشی،برد هوشمند،اکتیوبرد،اسمارت برد نیز براساس شرایط هر مدرسه بکارگرفته می شوند)می باشد. البته تارسیدن به مرحله هوشمندسازی پیشرفته که مدل مفهومی مدرسه هوشمند می باشد زیرساخت های بسیاری از جمله دسترسی به اینترنت با پهنای باند مناسب،استقرارنرم افزار یکپارچه مدیریت مدرسه و حتی حضوروغیاب دانش آموزان با استفاده از کارت های هوشمند،لازم است.

 شما به عنوان دبیر برتراستان در این طرح انتخاب شده اید معیارهای این انتخاب چه بوده است؟

از آنجاییکه هشت سال تجربه ساخت محتوای آموزشی و تدریس آن  از طریق تلویزیون و دستگاه سی دی در کلاس موضوعی زبان انگلیسی مستقر در مدرسه داشتم و محدودیت های این روش کاملا برایم محسوس بود،به محض راه اندازی کارگاه فناوری اطلاعات در مدرسه تدریس در این کارگاه با تولید محتوای الکترونیکی تعاملی و نیز آزمون های مربوطه را شروع نمودم .

در آن سال(90) موفق به ساخت درس افزار پایه اول شدم و درسال 91 درس افزار پایه دوم و سوم را نیز به اتمام رساندم.

همچنین بادرخواست کارشناس محترم آموزش ابتدایی دوره مقدماتی"تولیدمحتوای الکترونیکی"برای همکاران مقطع مربوطه برگزار نمودم. 

 درمورد جشنواره تولید محتوای الکترونیکی و موفقیت خود در این جشنواره بفرمایید.

البته تولید درس افزارهای مذکور بصورت تیمی با همکاری سرکارخانم محبوبه مشهدی زاده صورت گرفت که ایشان در مدرسه راهنمایی نمونه صالح ادیب بندرلنگه تدریس دارند و مسلما شرکت در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) و احراز رتبه اول استانی نیز بصورت تیمی بوده است.مسابقات جشنواره فاوا در هفت بخش برگزار شد که ما دربخش تولیدمحتوای الکترونیکی و زیرمجموعه تولید درس افزار شرکت نمودیم.

 در تدوین محتوای درسی چه مسائلی را لحاظ کرده اید؟

اولین مولفه ای که برای درس افزار خود درنظر گرفتیم تعاملی بودن آن است بگونه ایکه دانش آموزان در کارگاه آموزشی بادراختیار داشتن رایانه ای مستقل برحسب توانایی و استعداد خود از این محتوا بهره جویند بگونه ایکه معلم نقش تسهیل گر داشته و از طریق سیستم خود کلیه فعالیت های دانش آموزان را مانتیور می نماید.

در طول این دوسال در تولید درس افزار از دانش آموزان بعنوان مخاطبین اصلی محتواها در اشکال یابی و اخذ پیشنهادات مفید و کاربردی نهایت استفاده نمودیم بگونه ایکه در جلسه بعد سی دی اصلاح شده را به آنها ارائه می نمودیم.

بکارگیری تصاویر اسلامی و بومی از دیگر نقاط قوت سی دی ما بود که البته گاهی باصرف وقت بسیار مجبور می شدیم تصویری را با فرهنگ اسلامی و ایرانی هماهنگ نماییم.

آیا محدودیت ها و مشکلات قابل ذکری در فعالیت های انجام شده وجود دارد  ؟

اولین محدودیتی که با آن مواجه شدم عدم تسلط دانش آموزان به یارانه و ترس از آن بود.حتی این ترس موجب شد شعبه ای از پایه سوم مدرسه اصرار ورزند که روش سنتی را ترجیح می دهند. اما به لطف خدا مزایا و جذابیت تدریس بارویکرد فناوری را درک نمودند تا جاییکه دانش اموزان همین کلاس در آخرین روز مدرسه که مصادف با روز معلم بود و اکثر دانش آموزان در حیاط مدرسه به تفریح مشغول بودند خواهش کردند که برای رفع اشکال به کارگاه فناوری برویم و این بهترین هدیه ای بود که درآن روز دریافت کردم.

از دیگر محدودیت ها عدم اشراف سخت افزاری به رایانه هاست بگونه ایکه جهت رفع مشکل بوجودآمده،کلاس درس متوقف شده و یا با خارج نمودن کامپیوترهای معیوب از شبکه به ادامه تدریس پرداخته ام.قطع برق شهر و نبود امکانات برق اضطراری مدرسه نیز پروسه تدریس را متوقف می نماید.

در تولید محتوا نیز مشکلات بسیاری داشته ایم عدم دسترسی به متخصصین نرم افزارهای مورد استفاده جهت برطرف نمودن اشکالات درحین تولید و صرف وقت وانرژی بسیار(گاهی14ساعت دریک شبانه روز) موجب خستگی و دلسردی می شود.

 به عنوان یک دبیر موفق چه توصیه ای به همکاران خود دارید؟

ضمن عرض خداقوت خدمت همه ی همکارانی که قدر امکانات و تجهیزات فناوری نوین موجود در مدارس را دانسته و تدریس خود ر ابراسا س آن بروز نموده اند،از سایر همکاران استدعا می نمایم که جهت تعمیق آموزش و موفقیت خود و دانش آموزان، مقاومت در این عرصه را به حداقل رسانند چرا که وارد شدن به این دنیا، با لذت بی نهایتی همراه است که ارزش تحمل همه سختی های اولیه را دارد.

 با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

خدا را شکر می گویم که این فرصت را دراختیار من قرار داد تا تحولی در امر تدریس خود بوجود آورم و زمینه ساز شرایطی درخورشان دانش آموزان امروزی که از لحاظ تسلط به فناوری روز دنیا از معلمان خود چندین گام جلوتر هستند باشم.

از مادرخوبم که مثل همیشه یاروپشتیبان من در هرکاری بوده است نیز تشکر می کنم و به تعداد لحظاتی که بخاطر مشغولیتم درساخت درس افزار نتوانسته ام یار خوبی برای او باشم از این بزرگوار عذرخواهی می کنم.

جا دارد از کارشناس فناوری مدیریت آموزش و پرورش  بندرلنگه جناب آقای علی نژاد تشکر نمایم و همچنین از سرکارخانم زهرا ناطق مدیر محترم مدرسه بخاطر توسعه ونگهداری تجهیزات موجود،چه بسا عدم خرید تجهیزات جانبی از جمله اسپیکرهای اختصاص داده شده به هر رایانه موجود در کارگاه،تعاملی بودن تدریس زبان انگلیسی را غیرممکن می ساخت.

و درآخر اینکه از عنایت شما به این موضوع نو نیز تشکر می نمایم و اجازه می خواهم که ازنشریه وزین شما درخواست کنم که با چاپ و نشر مقالات و موضوعاتی در این باب، زمینه تشویق و ترغیب معلمان جهت بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در حرفه خود فراهم آورد.   

 

انیمیشن درس ششم کتاب هفتم

کلیپ انیمیشینی پیش روی با حداقل امکانات و در زمانی بسیار محدود جهت تدریس گروهی(مکالمه درس ششم) در خوابگاه
مجتمع پیامبراعظم(ص) آماده شد.

دوره ضمن خدمت مدرسین(گروه دوم) تهران شهریور92

[تصویر:  images.jpg]