با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

سعادت در گرو تفکر و...

یک ساعت تفکر ارزشمنتر از هفتاد سال عبادت

است !!!

از تکنولوژی که نمی شه عقب ماند !

 از تکنولوژی که نمی شه عقب ماند !

مسئله ای که این روزها ذهن مرا به خود مشغول کرده مسئله دوستی های پنهانی دختر ها و پسر ها ست ، دوستی های پنهانی و به دور از چشم پدر و مادرها ، پچ  پچ  کردن با گو شی موبایل و قرار و ملاقاتهای پنهانی که گاهی ممکن است جبران ناپذیر باشند .

یا خانواده ها خیلی خوشبین هستند یا بچه ها از تکنولوژی سوء استفاده می کنند . و به خیال خود که می خواهند برای آینده خویش تصمیم گیری کنند، انتخاب همسر نمایند .اما غافل از اینکه دارند با آینده خود بازی می کنند .

آخه یک پسر 18 -  17  ساله که هنوز سربازی نرفته ، وضعیت شغلی ا ش مشخص نیست ، بدون کار و سر مایه ومسکن و تجربه کافی ومهم تر از آن عدم بلوغ فکری و اجتماعی و نداشتن مهارت زندگی ، چه هدفی از ازدواج می تواند داشته باشد ؟!

یا دختر خانمی به سن 16 – 15 سالگی که هنوز درک درستی از زندگی زناشویی ندارد و نمی  داند در موقع بروز مشکل چگونه باید با آن برخورد کند از ازدواج چه هدفی می تواند داشته باشد ؟!

خانواده های عزیز نسبت به تکنولوژی از قبیل موبایل ، اینترنت ، ماهواره و ... که به راحتی در دست بچه ها ست زیاد خوشبین نباشید  .نمی  گویم  اینها نباید باشند اتفاقا با روی کار آمدن تکنولوژی هم دامنه علم می تواند گسترده گردد وهم انسانها راهی برای بهترزیستن پیدا می کنند ، اما به شرط اینکه با نظارت کامل خانواده همراه باشد و استفاده درست از این تکنولوژی ها به آنها آموخته شود  ..

پدر و مادر های عزیز خیلی هوشیار باشید و نسبت به کارهای بچه ها دقیق عمل کنید .

فرق نمی کند دختر یا پسر، اما من فکر می کنم دختر خانمهای ما بیشتر در معرض خطر هستند . و چه بسا که به واسطه همین دوستی های پنهانی به بهانه آشنایی و شناخت از یکدیگر، به گناه و کارهای ناشایست کشانده شوند و دست آخر عوارض جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت .

 ای کاش پدر و مادر های عزیز با دختران  خود بیشتر ارتباط بر قرار کنند  و با پسران خود بیشتر از در دوستی وارد شوند . آنها را از عاقبت کار  آگاه نمایند . از برنامه زندگی، در سی و کلاسها و رفت و آمد های  بچه هایشان آگاه باشند .

دختر و پسر هایی  وجود دارند که از حسن اعتماد خانواده سوء استفاده کرده و با هوشیاری و زیرکانه جلو چشم پدرومادر با موبایل بدون اینکه آنها بویی از قضیه ببرند با طرف مقابل پچ پچ می کنند و قرار ملاقات می گذارند . پسری که به بهانه در س خواندن به خانه دوستش می رود ممکن است به جای درس خواندن به تماشای چه فیلم هایی که ننشیند و یا به چه مجالسی که نرود و...

چه کار باید کرد ؟

چگونه باید با این مشکل کنار آمد ؟

از علم و تکنولوژی که نمی شود بچه هارا باز داشت .

پس چگونه درست استفاده کردن را باید به آنها آموخت ؟

چگونه و با چه تدبیری باید ذهن بچه ها را از آفتهای اجتماعی دور نگه داریم ؟

برای حل این مشکل شما چه پیشنهادی دارید ؟