با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

شناخت قبل از ازدواج

شناخت قبل از ازدواج

همانطور که می دانید در زندگی ازدواج امر مهمی تلقی می شود . و باید به خیلی از مسائل توجه داشت تا بتوان زوج خوشبختی را بو جود آورد و زندگی سعادتمند ی را پایه ریزی کرد .

درایت و هوشیاری افراد در این امر مهم دخیل می باشد .

و چشم بسته ازدواج کردن وبا تکیه بر این نکته که بعد از ازدواج زوجین به تفاهم خواهند رسید موضوعی کاملا غیر منطقی می باشد  و ممکن است عوارض  خیلی ناگواری را در بر گیرد . که در بحث ما     نمی گنجد ... و نهایتا به طلاق و جدایی می انجامد.

حال به نظر شما شروع این امر مهم باید چگونه باشد ؟

لابد می گویید قبل از هر چیز با ید طرفین به شناخت کامل خانوادگی و خصوصیت فردی از یکدیگر برسند تا بتوانند به تفاهم و توافق کامل برسند .

به نظر شما عزیزان ! هم پیشکسوتان وهم جوانان ؛ دختر و پسر قبل از ازدواج چگونه باید به این شناخت دست یابند در صورتیکه هم معقول و سالم و متعادل و هم برابر با امر شرع باشد ؟

 

نظرات 23 + ارسال نظر
رحیمی شنبه 29 تیر 1387 ساعت 06:24 http://www.yf.blogfa.com

سلام بربانوی کنگ خانه دوست هر جایی است که ما فکرش بکنیم

سلام جناب آقای رحیمی
ممنون از حضورتان بله به نظر من خانه دوست آنجاست که دل آرام بگیرد .
کاش در مورد مطلب من هم نظرتان را می نوشتید ...

فریده قاسمی دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 04:51 http://dokhtekong.blogsky.com/

سلام
برای باز شدن صفحه نظراتتان مشکل داشتم و دارم....
برای ارائه نظر خدمت خواهم رسید.

سلام وخسته نباشید دوست گرامی
امید وارم مشکل رفع شده باشد
خوشحال می شیم از نظرات ارزشمند شما استفاده کنیم
با تشکر و عرض ارادت

چاووشی پنج‌شنبه 3 مرداد 1387 ساعت 22:13 http://www.chavooshi.visit.ws

سلام ..تا به حال وبلاگتون رو ندیده بودم ...
یعنی از وجود چنین وبلاگی بی خبر بودم ...
مطالب جالب و خوندنی بسیار دارین .... امیدوارم که بتونید این کارتون رو ادامه بدین .
راستی وبلاگ دیروز امروز و فردای کنگ افتتاح شد
یه سر بزنید

سلام
خوش آمدید
متشکرم
ادرس وبلاگ دیروز امروز و فردای کنگ را ننوشته بودید
موفق باشید

پیام بزرگمهر جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 17:51 http://www.payam-bozorgmehr.blogsky.com

با سلام و عرض احترام..
همانطور که میدانیم چهار میلیون سال از پیدایش انسانها بر روی زمین می گذرد..انسانهای نئوندرتال یا همان انسانهای اولیه برای حفظ بقا و تامین امنیت ناچار به تشکیل اجتماعات انسانی بودند که این اجتماع متضمن امنیت هر چه بیشتر آنان بود..و با گذشت زمان اجتماعات صورت پیچیده تری به خود گرفته و دارای قوانین و ضوابط عرفی شد..در اجتماعات اولیه قوانین جفت یابی مدونی صورت نگرفته و هر فرد ،اعم از زن و مرد آزادی برای جفت گیرهای متعدد با افراد مختلف برخوردار بوده،که خود مشکلاتی در اجتماعات پدید می آورد و باعث به هم خوردن نظم اجتماعی میشد..اما با پیشرفت اجتماعات بشری ،متناسب با شرایط هر زمانه قوانینی برای هر پدیده از جمله جفت یابی تدوین شد..و تناسل و ایجاد نسل از حالت جفت گیری به شکل ازدواج که توام با قوانین هر قبیله بود به خود گرفت ..و با پیشرفت سطح فکری بشر همواره به قوانین ازدواج سخت تر و تعهد آورتر شد . ورود ادیان و تفکرات ایدئولوژیک که برگرفته از تجارب انسانها بوده به همه مراسم و قوانین از جمله ازدواج رنگ ولعاب دینی داده و بالطیع انسانها را ملزم به رعایت حدود و قوانین دینی کرده..اما باید بدانیم بسیاری از قوانینی که در هر دینی رسوخ یافته برگرفته از شرایط زمانی و مکانی همان دوره بوده که شاید در دوران بعدی به دلیل تغییر شرایط زیستی اعتبار خود را از دست می دهد(با حفظ اصول کلی دین)..
حال اگر به بحث انتخاب زوج در زمان حاضر برگردیم و نحوه انتخاب را بر اساس شرع قیاس کنیم با یک سری خلا ها مواجه خواهیم شد که به دلیل عدم تطبیق ظاهری متون شرعی با مقتضیات زمانی بوجود آمده.....میدانیم واژه شناخت دارای معنی و مفهومی است که برای دستیابی به مفهوم واقعی آن نمیشود آشنایی و همکلامی را که لازمه شناخت است در نظر نگرفت... هر چند برای معقول بودن این شناخت می توان به متون شرعی رجوع کرد اما شرع قسمتی از زندگیست و نمی تواند تمام زندگی را در برگیرد و باید از دیدگاههای باقمانده قسمتهای زندگی نیز به آن بنگریم...شاید با تعدیل قوانین شرعی و با حفظ اصول ارزشهای آن بهتر بتوان در این مهم نتیجه گرفت..و شاید ارتباطی سالم مبتنی بر اصول و ارزشهای جامعه برای بیان دیدگاهها و آگاهی از اشتراکات و اختلافات،و نهایتا پذیرش آنها بتواند کارساز باشد ..
در مورد راهکارهای عملی نمی توان یک دستورالعمل کلی صادر کرد .زیرا ارتباطات و نحوه شناختن برای هر کس متفاوت است اما با رعایت حدود و اصول کلی میتوان نتیجه بهتری گرفت...برقرار باشید

سلام
دوست فرهیخته
با تشکر از توضیحات و اطلاعات جامع و مفیدتان
و همچنین تشکر از تذکرتان امید وارم همیشه با نظرات گهربارتان مارا مستفیض گردانید موفق و مؤیدباشید

عاطف دریاگذر جمعه 4 مرداد 1387 ساعت 19:35 http://kongestan.blogfa.com

سلام خدمت بانوی بزرگوار کنگی
به نظر من اول باید دو خانواده از هم شناخت کافی داشته باشند چون خانواده دو طرف تاثیر زیادی در روابط بین زوجین دارند ...زوجین قبل از ازدواج باید حتما با هم تموم کنند یعنی ببینند واقعا به درد همدیگر می خورند یا نه . حتما باید به صورت حضوری با هم صحبت کنند بدون تعارف و حقیقت ها و ملاک هاشون را بازگو کنند تا در آینده دچار مشکل نشند در ضمن اگر پسر ودختر قبل از ازدواج ظاهرسازی نکنند و واقعا همدیگر رو دوست داشته باشند هیچگاه روابط بین آنها تیره تار نخواهد شد

سلام خدمت همشهری گرامی
تشکر از حضورتان و ارائه نظر
دو خانواده که درست باید از هم شناخت داشته باشند
اما خوب شناخت زوجین از یکدیگر چگونه باید بوجود بیاید یعنی دختر و پسر قبل از ازدواج چه موقع حضوری همدیگه را ببینند؟ موقع خواستگاری به صورت حضوری همدیگه را ببینند یا قرار و ملاقات خصوصی داشته باشند و با هم حرفهاشون را بزنند؟ و اگه به توافق رسیدند که خیر است و به سلامتی ...ولی اگه تفاهم نداشتند آنوقت چی...؟ چگونه به شناخت از یکدیگر دست یابند که هم عرف وهم شرع و هم جامعه وهم... بپذیرد ؟

وداعی چهارشنبه 9 مرداد 1387 ساعت 20:08

به نظر من قبل از هر چیز آشنایی طرفین بدون هیچ تعهدی لازم است و این در فرهنگ ما ممکن نیست !!!

فریده قاسمی جمعه 11 مرداد 1387 ساعت 02:33 http://dokhtekong.blogsky.com

سلام....هرچه بیشتر فکر می کنم پاسخ به این سوال سخت تر بنظر می رسد...ولی با این گفته جناب بزرگمهر کاملا موافقم که...... (برای هر کس متفاوت است )...درحقیقت این ارتباط وآشنایی قبل از ازدواج باتوجه به مذهب،فرهنگ،خانواده و ارزشهای فردی هر شخصی می تواند متفاوت باشد.

سلام دوست عزیز و همشهری گرامی
قبل از هر چیز عذر خواهی مرا به خاطر دیر جواب دادن به کامنتتان پذیرا باشید
اما در مورد این شناخت به نظر شما با اختلاف سطح فرهنگ افراد ،هر کس با فرهنگ خاص خودش اقدام کنه ؟ یا اینکه نه با توجه به فرهنگ جامعه این شناخت صورت بگیرد.

رحیمی جمعه 11 مرداد 1387 ساعت 07:31 http://www.yf.blogfa.com

سلام بربانوی کنگی خوشحالم که دوباره به وبتون سر زدم نظر من رو در مورد مطلبتون خواسته بودین:امر شناخت خیلی مشکله هیچ کس نمی تونه ادعا کنه با ارتباط قبل از ازدواج به شناخت کامل از طرف مقابل دست پیدا کنه من باارتباط بدون قید قبل ازازدواج مخالفم اگه ارتباطی لازمه باید حد وحدودی براش باشه هر روزکه نه شاید هر ساعت میبینیم که دختر یاپسری دلشکسته از عشق زانوی غم به بغل گرفته وبعضی موارداز زندگی بریده .من همیشه اعتقاد داشتم که ادم باید عاقلانه ازدواج وعاشقانه زندگی کنه.ببخشید که دیر اومدم.

سلام
خسته نباشد
ممنون که برای ارئه نظر اومدید، ارتباط بدون قید و شرط قبل از ازدواج که بله معضله ...
اما این شناخت با ارتباط با قید و شرط چگونه با ید انجام بگیره که به هیچکدام از طرفین لطمه وارد نشود .

رحیمی جمعه 11 مرداد 1387 ساعت 07:34 http://www.yf.blogfa.com

سلام دو باره جهت ارتباط بهتر وتبادل افکار اگر موافق هستید تبادل لینک کنیم خوشحال میشم خبرم کنید.....

سلام
با اجازه لینک شدید

فریاد شنبه 12 مرداد 1387 ساعت 10:29

سلام خدمت بانوی کنگی
به نظر من یکی از بزرگترین مسایلی که موجب عدم درک متقابل زوجین و به نوبه خود به وجود آمدن اختلافات بعدی میشود همین شناخت نداشتن طرفین از یکدیگر است . من به دوستی البته در حد معقول و به قصد ازدواج بین دختر و پسر ایرادی وارد نمی بینم البته اگه خانواده دختر از این مسایل متوجه بشوند کلاه پسر پس معرکه ست اما نه به این دوستی های خیابانی و یا تلفنی پوچ ( به اصطلاح دوست دختر و دوست پسر) که البته هردوی اینها با جو سنتی که در شهر ما وجود دارد مغایرت دارد و متاسفانه وجود افراد شارلاتانی که فقط به فکر ارضای امیال خودشون هستند در ایجاد جو منفی نسبت به این مسئله نقش به سزایی دارد. من به شخصه اگر بخوام ازدواج کنم مطمئنا باید طرف مقابلم رو بشناسم حال این آشنایی میتونه خانوادگی باشه میتونه هم محله ای باشه میتونه همکلاسی باشه هم میتونه شناخت خودم از طرف مقابل در طی سالیان گذشته باشه .

سلام
ممنون از ارائه نظر ...

مهرگان شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 15:08

سلام
شما چی فکر میکنید؟

موفق باشید

سلام

کاش شما نظرتان را می گفتید !
سپاسگزارم

رحیمی شنبه 26 مرداد 1387 ساعت 07:50 http://www.yf.blogfa.com

یک طرز فکر جدید می تواند یک موقعیت سخت را به لذت وشادی تبدیل کند.

؟؟؟!!!

زعفرون دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 00:32 http://zaferoon.blogfa.com

سلام بر شما منتظر حضور سبزتان در وبلاگ زعفرون می باشم

سلام
خوش اومدید
به سلامتی دوباره شروع کردید
انشاالله در اولین فرصت خواهم آمد

آزادی واندیشه دوشنبه 28 مرداد 1387 ساعت 09:28 http://azadivaandishe.blogsky.com/

سلام دوست عزیز

وبلاگ قشنگی دارید

راستی با موضوع جدیدی بنام الفبای زندگی در

خدمت دوستان هستم

منتظر قدوم مبارکتان هستم امیدوارم که با حضور

سبزتان کلبعه مارا منور بفرمایید .+

موفق باشید

سلام
نظر لطف شماست
انشاالله دراولین فرصت خدمت خواهم رسید
پپیروز وسر بلند بمانید

محمود سرپرست سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 16:35

سلام
هنگام تصمیم گیری درانتخاب شریک زندگی هیچ کس نمی خواهدمرتکب اشتباه شود در حالیکه نزدیک به 50در صد از امار طلاق حاکی از ان است که بسیاری از افراد درانتخاب همسر مورد نظر خود به اشتباهات جدی دست می زنند اگر از بیشتر زوجها علت ازدواج شان را سئوال کنید جوابی جز اینکه ما عاشق یکدیگر شدیم نخواهید شنید پس عشق اساس وپایه ای برای ازدواج نیست بلکه عشق وعلاقه نتیجه وپیامد ازدواجی خوب وموفق است

سلام خسته نباشید برادر گرامی
کاملا با نظرتان موافقم (عشق وعلاقه نتیجه وپیامد ازدواجی خوب وموفق است)و همچنین انتخابی با دید باز و...
موفق وپیروز باشید.

فریاد چهارشنبه 30 مرداد 1387 ساعت 10:43

با سلام دوباره ازدواجهای سنتی که در گذشته و حتی کم و بیش امروزه هم مشاهده میشه در بسیاری از موارد به عشق و علاقه منتهی نمیشه بلکه فقط یک ازدواجه و بس بدون هیچ عشقی و علاقه ای نمیشه گفت عشق و علاقه نتیجه و پیامد ازدواجی خوب و موفق است چه بسا بسیاری از عشق و علاقه ها به ازدواجی خوب و موفق ختم میشود . سوال من از شما و آقای سرپرست اینه که جند درصد از ازدواجهایی که بدون عشق و علاقه و در کل بدون شناخت صورت میگیره موفقیت رو به همراه داره و چند درصد به دادگاه خانواده و حکم طلاق منجر میشه و یا صرفا به دلیل وجود بچه هایی که پدر و مادر رو با هم میخوان بدون هیچ علاقه ای ادامه پیدا میکنه اگر از بیشتر زوجها ناموفق علت ازدواج شان را سئوال کنید جوابی جز اینکه ما عاشق یکدیگر شدیم نخواهید شنید اگر از بسیاری از زوجهای موفق این سوال رو بپرسین مطمئن باشید همین جواب رو بهتون میدن . ریسک ازدواج بدون غشق به انتظار به وجود آمدن آن بعد ازدواج بیشتر از ازدواج با عشق خواهد بود.

سلام ممنون از تشریف فرماییتون و اینکه موضوع را دنبال می کنید و با نطرات خود مارا رهنمون می کنید
در پاسخ سؤالتان جناب آقای سرپرست اگر مایل بودند خودشان جواب خواهند داد
اما حضور حضرتعالی با ید عرض کنم که من کی گفته بودم که ازدواجی که بدون عشق و علاقه و بدون شناخت صورت می گیره موفقیت را به همراه داره ؟
من با نظر آقای سرپرست که گفته بود عشق و علاقه پیامد ازدواجی خوب و موفق است موافق بودم
اگر عمیق به این جمله فکر کنید می بینید که معنی آن غیر از آن چیزی است که شما برداشت کرده اید
وقتی ازدواجی خوب و موفق باشد عشق و علاقه را هم می تواند به همراه بیاورد
اما ازدوج خوب وموفق می تواند پیامد چه چیزی باشد ؟ این دیگه سؤالی جداست .
اما من با این جمله که صرفاعشق و علاقه موفقیت را به همراه داره موافق نیستم چه بسا ازدواجهایی که با عشق و شیدایی شروع می شه اما تا زیر بار مشکلات می رند عشقشان به نفرت تبدیل میشه
اما خوب مخالف آن هم نیستم
عشق وعلاقه توأم با منطق و درک وفهم از زندگی مشترک که خالی از مشکل نخواهد بود وهدفمند بودن زندگی
در ضمن با ازدواجی بدون عشق و علاقه هم موافق نیستم
همه چیز باید در حد تعادل باشد
امیدوارم بازم مارا از نظرات ارزشمند خود مستفیض گردانید
با سپاس فراوان

محمود سرپرست پنج‌شنبه 31 مرداد 1387 ساعت 07:46

با سلام
عشق ورزیدن احساسی مقدس است اما برای ازدواج بایدتمام زوایارا در نظر داشت بسیاری از مردم این اشتباه را می کنند نااگاهانه تن به ازدواج میدهندبه این امید وارزو که بعد از ازدواج فرد مورد نظر را اصلاح می کنند ورفتار واخلاقش را تغییر می دهند اما این فکر وعقیده کاملا اشتباه است انتظار اینکه شخص بعد از ازدواج تغییر کند انتظاردور ازذهن است چرا که ممکن است پس از ازرواج وضعیت بدتر ووخیم تر هم بشود بنا بر این اگر خصوصیات اخلاقی فرد را این گونه که هست نمی پذیرید ازدواج با او را فراموش کنید. در شهر خودمان امار طلاق واختلاف خانوادگی وحتی خود کشی نسبت به جمعیت بالاست که بعدا بحث خواهیم کرد به درود

دنیا جمعه 1 شهریور 1387 ساعت 02:27

سرکار خانم قاسمی سلام خسته نباشید بحث زیبای شروع کردید شناخت قبل از ازدواج بله تمام زندگی درهمان شناختنند است چو عاشق میشدم گفتم که بر دم گوهر مقصود ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد

سلام
ببخشید منظورتان را متوجه نشدم (سرکار خانم قاسمی )!!!
مطمئن باشید که اشتباه گرفته اید
توصیه می کنم تا از چیزی اطمینان کامل ندارید بر حسب حدس وگمان قضاوت ننمایید
خوش آمدید

رحیمی یکشنبه 3 شهریور 1387 ساعت 06:30 http://www.yf.blogfa.com

سلام سلامت باشیدو سر بلند

شوگردکنگ پنج‌شنبه 28 شهریور 1387 ساعت 14:29

سلام
شمادیگرجابرای حرفی نگذاشتیدمن هم باعقایدشما۱۰۰٪موافق هستم وشماراتحسین میکنم واقعابه مطالب جالبی اشاره داشته اید:موفق باشید.....................

کانون اهل البیت بندر لنگه پنج‌شنبه 28 شهریور 1387 ساعت 18:59 http://www.ahlalbeit.blogfa.com

طاعات و عبادات شما انشالله قبول باشه...

با عرض سلام

طاعات و عبادات همه مؤمنین

قبول درگاه حق گردد

طلا جمعه 29 شهریور 1387 ساعت 01:30 http://mosallat7.blogfa.com/

علی کنگی یادگاری جمعه 15 آبان 1388 ساعت 11:50

شروع هر چیزی مهم است اگر از اندیشه با هم ساختن شروع کنیم همه چیز درست می شود .
۱- مشتقل بودن
۲- با هم بودن
۳- ساختن( با هم ساختن- یکدیگر - زندگی و آخرت را)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد