با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

کتاب و کتاب خوانی

        من یار مهربانم 
      

                

 

                         دانا وخوش بیانم



      گویم سخن فراوان

 

                  

                           با آنکه بی زبانم



      پندت دهم فراوان

 

                           

                                 من یار پند دانم




        من دوستی هنر مند

 

                     

 

                             با سود و بی زیانم


         ازمن مباش غافل


                      

 

                                  من یار مهربانم


بله کتاب ، کتاب آن دوست بی زبان که سخنان فراوانی را می تواند برای ما باز گوکند و یار همیشگی ما در تمام اوقات شبانه روز در مراحل مختلف زندگی باشد دوستی که اگر ما ازاو غافل نگردیم ودرست از او نگهداری کنیم تحت هیچ شرایطی هرگز مارا تنها نخواهد گذاشت کتاب خوب و مفید می تواند بهترین دوست راه گشا و همیشه همراه برای هر انسانی باشد . کاش بشود فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیشتردر شهرمان ترویج دهیم ، از کودکی بچه هایمان را با کتاب دوست نگه داریم. وبرای این کار با صدای بلند برایشان قصه خوانی کنیم ، هر ماه مقداری هزینه برای خرید کتاب اختصاص دهیم . به نظر شما ، ما در سال چقدر هزینه زندگی را متحمل می شویم ؟ هر کس با شغلی که داشته باشد میانگین در آمدش را اگر ماهی دویست هزار تومان در نظر بگیریم نمی تواند هر ما ه حداقل 2500 و حد اکثر 5000 تومان را برای خریدن کتاب اختصاص دهد ؟ به نظر من که می شود اگر برنامه ریزی دقیقی روی خرج و مخارج روزانه مان داشته باشیم .


کتاب خواندن و مطالعه فکرو ذهن کودک را پرورش خواهد داد وبه شکو فایی خواهد رساند .و قتی کودک با کتاب انس و الفت بگیرد دیگرجزء لاینفک زندگی اش خواهد شد و تا مرز نوجوانی و جوانی و الا آخر ... اما ، یک نکته قابل ذکر آن است که ما پدر و مادران می توانیم الگوی خوبی برای فرزندان باشیم اگر فرهنگ کتاب و کتابخوانی را داشته باشیم و حتی المقدور در هر خانه ای کتابخانه ی کوچکی بنا گردانیم که به مرور زمان تبدیل به کتابخانه ی بزرگی خواهد شد ومهمتر از این تمام موضوعات آن کتابها به فکرو اندیشه ما لینک خواهد شد ، مغز انسان هر چه بیشتر اطلاعات به آن منتقل کنیم هی بیشتر وبیشتر برای خودش جا باز می کند و فعال می شود گنجایش آن بیشتر و بیشتر می گردد .اما اگر راکد نگه داریم همین طور روز به روز کوچک وکوچکتر خواهد شد . به قول یکی از صاحب اندیشان ، ( مغز انسان چمدان نیست که تا ظرفیت آن تکمیل و پر شد در ش را ببندیم و قفل کنیم .) پس بیایید به همان اندازه که به تغذیه جسم بچه هایمان توجه می کنیم وحساسیت به خرج می دهیم برای تغذیه روح و فکر واندیشه آنها هم سر مایه گذاری و برنامه ریزی لازم را داشته باشیم .


چرا در شهر ما یک کتابخانه ی قابل توجهی وجود ندارد ؟ با وجود خیرین و سرمایه دارانی در شهر کنگ چرا اقدام به باز شدن یک کتابخانه غنی وپر بار نمی کنند .؟ با توجه به سیستم آموزشی جدید که الآن در مدارس رواج یافته دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی هر ماه برای هر درس باید تحقیق انجام دهند ،یک کتابخانه غنی می تواند منبع خیلی خوبی برای دانش آموزان و دانشجویان باشد ، واین خود یکی از کمبود های جامعه ما به شمار می رود .


یکی از آرزو های بزرگ من داشتن یک کتابخانه ای بزرگ وپر از کتابهای مفید است .ای کاش خیرین وسر مایه داران کنگی به این فکر بیفتند واین دفعه که خواستند دست به عمل خیری بزنند مانند ساختن مسجد و ... این دفعه یک کتابخانه عمومی بزرگ غنی از کتایهای مفید و آموزشی ، تحقیقاتی ، تاریخی ، و ... را احداث کنند . که دانش آموزان وکتاب دوستان یک منبع داشته باشند تا بتوانند از آن دانش اندوزی کنند و با این کار هم خیرش تا همیشه به او خواهد رسید وهم به مرور زمان فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دوستی با کتاب رواج پیدا خواهد کرد وهم منبع خوبی برای تحقیق دانش آموزان و دانشجویان خواهد شد . در نتیجه فکرو ذهن پرورش می یابد وسطح فرهنگ بالا خواهد رفت .پس زمینه خوبی برای بالا بردن سطح فرهنگ می تواند باشد . امیدوارم روزی شاهد همچین کتابخانه ای در شهرم بندر کنگ باشم .


الهی به امید آن روز


نظرات 25 + ارسال نظر
جاسم تمیمی سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 17:08 http://soojeh.blogsky.com

سلام
خسته نباشی
حق با شماست خیرین این مناطق با این عقیده که اجرو ثواب در ساختن مساجد است مبادرت به ساختن میکنند .
ای کاش روزی به این مساجد سر میزدند تا شاهد تعداد انگشت شماری از نمازگزاران باشند!!!!
مساجد ما برای ایام رمضان و جمعه ها است !!!
کاش خیرین بیشتر به فکر احداث کانونهای فکری - کتابخانه ها-اماکن ورزشی وغیره ... بودند
پیروز و سر بلند باشید

سلام خدمت برادر هنر مند
قبل از هر چیز از حضورتان در این وبلاگ واظهار نظر واقعگرانه تان سپاس فراوان دارم.بله ای کاش خیرین هدف از ساختن مسجد را به طور واقع می دانستند . در وهله اول مسجد محل تجمع افراد برای برگزاری نماز جماعت است اما هدف از این جمع شدن چیست ؟ هدف ثانی به دنبال دارد که می تواند از این قرار باشد برای تبادل نظر، افکار ،عقاید ، ترویج دین ، نشر و انتشار اخبار سیاسی ،اجتماعی ، اقتصادی ، ایجاد وحدت و یکپارچگی ، آینده نگری و .... وخیلی از مسائل دیگر که در این بحث نمی گنجد . که با ایجاد تعداد زیاد مسجد ، از این اهداف دور می شویم وفقط نماز برحسب عادت خوانده می شود . من نمی دانم چرا این مسائل هنوز به درک واقعی خود نرسیده است .
موفق و پیروز باشید برادر .

بندرجاسک-فرزاد بادروج سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 19:15 http://www.jaski.ir

اره واقعا.کنگ و لنگه با داشتن خیرین و سرمایه داران بزرگ در داخل و خارج کشور چرا درگیر مشکلاتن. ما جاسکیا اگه بنالیم یه چیزی ولی ماشاالله طرفای شما که سرمایه دار و خیر زیاده.
یه پیشنهاد هم برای راه اندازی یک کتابخانه دارم براتون. اگه میتونید در حرکت اول خود شما و دوستانتان کتاب های تان را جمع کنید و در محل ثابتی کتابخانه ای دایر کنید و انشالله به مرور هم کتاب های شما بیشتر میشه و هم اون اقا و یا خواهر خیر هم دست شما را میگیره. البته در حد یه پیشنهاد بخونین.
در ضمن عذر منو بابت دیر سرزدن به وبلاگتون بپذیرین.
همیشه شاد و موفق باشید

سلام ، تشکر از حضورتان ،اظهار نظر و پیشنهاد زیبا ، یک کار گروهی بله انشالله ببینیم جامعه کنگ را به کجا خواهیم رساند.عذر شما پذیرفته شد خواهش می کنم به امید حضوری دوباره موفق و موید باشید.

حمدان سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 21:55 http://kingport.blogsky.com/

سلام برشماسروربزرگوار
واقعا به امید آنروز- زیبا فرمودید - وقلمی نافذ وگویا داشته وافکار وایده هایی دارید که همجو چراغی روشنگر راه فرداهای روشن ماست - همواره پیروز و سربلند باشید.

جواب بانوی کنگی به حمدان سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 23:45

ببخشید که نظر شما بدون پاسخ تأ یید گردیده حمل بر بی توجهی نگردد این مشکل خطوط اینترنتی است که در وسط کار قطع می گردد . خلاصه با عرض پوزش وتشکر فراوان از حضورتان و اظهار نظر و لطف شما برادر گرامی پیوسته برای شما وهمه کنگیان موفقیت و وحدانیت را آرزومندم.

بنگرى چهارشنبه 7 آذر 1386 ساعت 12:40 http://www.bangeree.blogsky.com

سلام بانوی گرامی
به امید پیشرفت فرهنگ و تشکیل کتابخانه جامع و مفید برای ارتقا سطح فرهنگ مردم کنگ و همچنین برخی از جاهای هرمزگان که از چنین امکاناتی محرومند.
شاد و موفق باشید

سلام خواهر بزرگوار هم استانی
انشاالله ،همیشه باید امید وار بود و تلاش کرد . خوش اومدید سلامت باشید.

بلوچی چهارشنبه 7 آذر 1386 ساعت 16:29 http://www.parparook.blogsky.com

سلام به کنگ اصیل

علیک سلام

حمدان چهارشنبه 7 آذر 1386 ساعت 22:22 http://kingport.blogsky.com/

سلام بزرگوار
بروزم حتما بزرگواری فرمایید وسری به حقیر زده ونظر یادتان نرود

سلام برشما برادر شاعر کنگی
چشم حتما در اولین فرصت خدمت می رسم

علی اکبر پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 02:32 http://www.hamshahrijavan.blogsky.com

سلام بانو
با حرفات موافقم و امیدوارم که با کمک خیرین شهر یک کتابخانه احداث بشه تا کمی از نیازهای منطقه کاهش پیدا کنه.
ان شاالله
موفق باشی
من به روز شدم
بای

سلام خدمت شما
باید عرض کنم یک کتابخانه عمومی کوچکی در شهر کنگ داریم اما پر بار نیست با توجه به بالا بودن قیمت کتاب ،خیرین باید سعی در پر بار کردن آن نمایند .خدمت خواهم رسید.

وحدانی پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 10:59 http://goranaz.blogsky.com

سلام بانوی کنگ
فکر کنم تمام استان با این مشکل مواجه هستند
ممنون از ارسالتان و اینکه به مشکلات شهرتان می پردازید
به ما هم سر بزنید

سلام از ما
مشکلات را باید بررسی کرد وبه آن پرداخت تا بتوان آن را ازسر راه برداشت ممنون از حضور تان ،خدمت رسیدیم .جالب بود به امید حضوری دوباره

سیاورشن پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 12:01

سلام باید با کد های قالب وبلاگتان کلنجار بروید ...یک وبلاگ تستی بسازید و امتحان کنید

سلام ممنون از حضورتان ، و تشکر از راهنمایی .

بدیس پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 12:24 http://aask.blogsky.com/

سلام باید فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه گسترش یابد واین نیاز به همت وتلاش همه دارد از مسئول گرفته تا خانواده ٫مدرسه و...به نظرم ایجاد تشکلهای خود جوش دراین عرصه میتواند کمک موثری باشد ضمن اینکه از نعمت وجود خیرین فرهنگ دوست که در منطقه شما کم نیست میتوان استفاده نمود پس همه باید آستین همت رو بالا بزنیم وتلاش کنیم از توجهت به مسائل فرهنگی هم سپاسگذارم موفق باشی

سلام خوش آمدید
ممنو ن از حضورتان و اظهار نظر و پیشنهاد جامع و مفید .ت وجه به مسائل فرهنگی جزء لاینفک زندگی من است . انشاالله بتوانم مفید باشم. پیروز و سر بلند باشید .

مهرگان پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 18:48 http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
یار مهربان
چه انتخاب مناسبی ما رو برد به اون دوران
موفق باشی

ممنون از حضورت ، سر بلند باشید .

فرایمان جمعه 9 آذر 1386 ساعت 01:25

سلام ودرود بر همه فرهیختگان علی الخصوص فرهیختگان فضای مجازی متاسفم از اینکه بی اطلاع باشید در مسجد کویتی به امامت منصور حسونی ( مسجد صالح مؤزن )جدیداْ به همت افراد غیورو فرهنگ دوست کتابخانه ی بسیار شیک احداث شده . همت بعدی اهدا و خرید کتاب برای این کتابخانه میباشد ضمناْ میتوانید از این کتابخانه دیدن کنید شیفت خواهران و برادران جداگانه دایر میباشد .
گمان عارف در معرفت چو سیر کند
هزار اختر و مه اندر آن گمان نرس
الله یارت

باعرض سلام و تشکراز حضورتان
مردم کنگ از احداث کنندگان کتابخانه مذ کورباید نهایت تشکر را داشته باشند من نیز به عنوان یک شهروند کنگی وظیفه خود می دانم تشکر کنم .اما منظور و هدف من این بود که کتابخانه ای جامع وکامل در شهرمان وجود ندارد . کتابخانه ای که بتواند جوابگوی تمام اقشار اجتماع از جمله دانشجویان ودانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی که برای تحقیقات خود در تمام شاخه های علمی منبع مناسبی داشته باشند . در حالی که کتابخانه مسجد کویتی همانطور که می دانید بازم محدود به مسجد ،کتابهای مذهبی و قشر بخصوصی می گردد در حالی که حرف من وجود یک کتابخانه ی عمومی دردسترسترین و بهترین نقطه شهربرای استفاده عموم مردم از هر قشری و
پر بار از کتابهای مختلف در تمام زمینه ها از جمله علمی ،تحقیقاتی،اجتماعی،سیاسی،مذهبی،هنر،تاریخی و....یک منبع ومرجع خیلی خوب باشد .که با توجه به جمعیت تقریبا 16 هزار نفری بندر کنگ فضا و مکان آن جوابگوی اعضاء و دانش اندوزان به تعداد زیاد باشد . که بتوانند در مکانی کاملا آرام به تحقیق و دانش اندوزی بپردازند . برای شما و احداث کنندگان کتابخانه ی مسجد کویتی هم آرزوی موفقیت دارم انشاالله هر روز پربار تر از روز قبل گردد با تشکر .

فریده قاسمی جمعه 9 آذر 1386 ساعت 10:31 http://dokhtekong.blogsky.com/

سلام بانوی بزرگوار
وقتی از من می پرسند اگه یه پول هنگفتی بهت برسه چکارش می کنی ؟ جدای از هزینه نمودن اون در قسمتهای مختلف زندگی شخصیم،تو بخش عام المنفعه، فکر احداث یه کتابخونه با ظاهری زیبا، مجهز به بهترین کتاب و بروز ترین سیستم های ارتباطی(رایانه-اینترنت و....) کلی بهم انرژی میده.... دلم روشنه یه روز اینکارو می کنم اگه زنده باشم موقع بازنشستگیم ؛) .... تا اونموقع شما رو هم شناسایی کردم و یه همفکرو همسنگرم هم مشخصه :))

سلام بر دخت خوش ذوق وخوش فکر و فعال کنگ
باز هم با حضور خود و اظهار نظر ، کلبه مرا روشن نمودید.
باید به خواسته وآرزویتان ارج نهاد وانشالله 120 سال به بالا عمر کنید .من هم مطمدنم که شما به این خواسته تان خواهید رسید چون خواستن توانستن است من هم یکی از آرزوهای دیرینه ام همین است .انشاالله که بتوانیم به کمک خدا و افراد فرهنگ دوستی مثل شما وامثال شما در این راه گام برداریم .وبا همت و تلاش موفق گردیم .چه شما مرا شناسایی کنید یا نکنید اگر من خبر دار شوم که شما اقدام به چنین کاری کرده اید مطمئن باشید سراغتان خواهم آمد .با تشکر از حضورتان . خداوند یار و نگهدارتان باد .

الهی...

توافق همکاری دو طرفه شنبه 10 آذر 1386 ساعت 11:55

با عرض سلام و ضمن عرض خسته نباشید به شما در صورت تمایل شما خواهان همکاری دو طرفه در زمینه کاری هستم و خوشحال میشوم تماس حاصل فرمایید با تشکر
شیما انصاری

سلام
متشکرم وممنون از حضورتان
ببخشید همکاری در کدام زمینه کاری ؟اگر می شه بیشتر توضیح دهید .

حباب یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 00:26 http://www.hobaab.mihanblog.com

سلام !
کارتون قابل تحسینه ... (گل)

سلام !
متشکرم !

ابراهیم یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 07:49 http://inja-anja.mihanblog.com

الهی به امید آنروز

ف-حسن زاده یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 14:04

سلام منم واقعا یکی از بزرگترین معضلای رو که تو کنگ می بینم ناشی از همین کمبود مطالعه هست هر چند که ناگفته نماند که افراد زیادی در کنگ هستند که اطلاعات عمومی بالایی رو دارند و این ماییه افتخار برای شهرمونه باشه که از این موهبت استفاده کنند امیدوارم با گسترش فرهنگ مطالعه و بکار بردن روش های مختلف در این راه روزی نمای شهر ما به جای پوست مواد غذایی و چیپس و پفک آکنده از کاغذ باشه

سلام بر همشهری خوش ذوق و ایده !
از حضورسبز تان و اظهار نظر کمال تشکر را دارم.
انشا الله با کمک خداوند مشکل گشا ! و با داشتن همشهریان فعال و پر تلاش، مثل شما ودوستانتان بتوانیم معضلات شهرمان را به حد اقل برسانیم .با آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما وهمه همشهریانم !

لاله یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 20:34 http://oneday.blogsky.com

بابا وسطه تهران نمیتونی کتاب خونه حسابی پیدا کنی دلت خوشه چی تو این دنیا سرجاش هست تا کتابخونه دومیش باشه

سلام!
باتشکر از حضورتان واظهار نظر
اما ما باید سعی و تلاش خودمان را بنماییم و هرگز دم از نا امیدی نزنیم .
موفق باشید .

علی دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 01:10

با سلام خدمت بانوی بزرگوار،بانوی کنگی
وتبریک به مردم بسیار خوب وشریف بندرکنگ که باداشتن بانوانی چون شما وسرکار خانم قاسمی که با احساس مسئولیت خود نقش مهمی را درارتقای فرهنگ جامعه ایفا نموده اید. ظرافت دید شما بسیار قابل تحسین است وهمچنین کسانی که بانظرات وهمفکری خود سعی درگسترش تبادل افکاردربین جوانان جامعه را دارند که خود جای بسی تقدیروتشکررا دارد . پیروز و موفق باشید.

سلام خدمت شما برادر بزرگوار
ممنون از حضورتان واظهار نظر و لطف !
همه ما به اندازه فهم ودرکمان در مقابل شهرمان مسئول هستیم وبرای ارتقاء سطح فرهنگ و بهبودی شهرمان باید تلاش کنیم این جزء وظیفه شرعی هرمسلمانی است . باشد که این زکات همه آن نعمتهایی باشد که از خداوند گرفته ایم . زحما ت بانوی بزرگوار خانم قاسمی هم قابل تقدیر است .
پیروز و سربلند باشید .

عیسی دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 08:35 http://penjlook.blogfa.com/

سلام و خسته نباشید.
به روزم.
منتظر حضور شما هستم

با عرض سلام خدمت شما بزرگوار
ممنون از حضور تان ا خدمت خواهم رسید

مینو دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 12:10 http://banoyeman.blogfa.com

با درود
نمیدونم این وبلاگ متعلق به یک اقا است یا خانم به هر حال فرقی نمیکنه راجب سوال که کرده بودید خدمت شما عرض کنم که زن یک موجود پیچیده ای است که هنوز هیچ کس حتا دانشمندان نتوانستن به ماهیت این شخص پی ببرند به همین دلیل ان مادر یا خواهر یا...... که شما میفرمایید همان زنانی هستن که همیه شما ها به عنوان یک همسر ازش گله مند هستید چون نتواستید او را بشناسید تا بتوانید حق وحقوق او را ان طور که لایقش است بپردازید به همین دلیل او از اچتماع وفرهنگ غلط بد باوری حذف شده

با عرض سلام وخسته نباشید
این وبلاک متعلق به کسی است که بزرگترین هدفش در زندگی احقاق حق و حقوق زنان است که امیدوارم بتوانم در این راستا به هدفی که دارم برسم .درضمن مدیریت این وبلاگ متعلق به یک خانم است .
با تشکر از حضورتان .
در ضمن چرا آدرستان را ( بلاگ فا )زدید ؟

علی سه‌شنبه 13 آذر 1386 ساعت 02:17

ما آنچه را داریم که قبلا فکر می کردیم وآنچه را خواهیم داشت که در حال حاضر به آن فکر میکنیم پس بیایید درباره چیزی بگوییم که خواستار آنیم .
مرحبا به بانوی کنگی که ایثار را دروجودت حس میکنم.
چه کسانی میتوانند خانواده راتربیت کنند خانواده ای که سلولی از بدنه جامعه به شمار میرود،مسلما زن بیشترین مسئولیت را در این زمینه برعهده دارد وحقیقتا هم همینطور است که میگویند زن مربی جامعه است ولی آیا زن بودن کافیست که نام مربی جامعه رایدک بکشد، پس چه معیاری رامیتوان برای آن در نظر گرفت. ما درجامعه وظایفی داریم که با انجام دادنش دین خود را به جامعه ادا کرده وروی نقطه صفر می ایستیم واگربه وظیفه خود عمل نکنیم به طرف منفی حرکت کرده ایم. حال اگر بخواهیم به طرف مثبت وپیشروی حرکت کنیم مسلما یک سری فاکتورهایی باید وجود داشته باشد تا بتواند مارا به حرکت در بیاورد . ایمان، عشق واحساس مسئولیت در کارها جزئی ازفاکتورهائیست که مارا وامی دارد تا بسوی مثبتها گام برداریم و اینجاست که ایثارمعنا پیدا میکند.ویک زن نمونه وجودش سرشار ازعشق و ایمان و احساس و مسئولیت پذیری در کارهاست که با علم تعلیم و تربیت در هم آمیخته و خانواده نمونه ، وبه موازات آن جامعه نمونه را می سازد.


سلام بر شما برادر بزرگوار ...
باعث خوشحالی و دلگرمی است که مردانی همچون شما دقیق ونکته بین وجود دارند که می توانند ظرافت گفتار را درک کنند و پی به اهداف واقعی ببرند وارزش کار را حس کنند .
با تشکر از حضور مجددتان ، اظهار نظر وتوجه و تأ مل به جزییات ...
با آرزوی سلامتی وموفقیت برای شما

بودا هرمزگانی دوشنبه 3 دی 1386 ساعت 22:52 http://boada.blogsky.com/

سلام برتو ای فرزند طبیعت
خوشحال میشوم که سری هم به دنیا وطبیعت من بزنید .

سلام بر شما
در اولین فرصت خدمت خواهم رسید
ممنون از حضورتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد