با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

سهم زن از جامعه امروزی

 

به نظر شما

یک زن نمونه رادر جامعه امروزی چگونه می توان توصیف کرد ؟

چه معیاری  را باید برای یک زن نمونه بودن  قرار داد ؟

از یک زن در جامعه امروزی ، قرن بیست و یک ، به عنوان " مادر"  " همسر  "دختر"  "خواهر" چه تو قـعی باید داشت ؟

سهم وحق وحقوق زن در جامعه امروزی  چیست و چقدر است ؟

         لطفا نظر بدهید!

نظرات 15 + ارسال نظر
مهدی صابری سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 08:59 http://lengehkarate.blogfa.com

سلام و خسته نباشید.
اگر یک زن نقشش را به عنوان مادر به خوبی ایفا کند و با تربیت صحیح اسلامی فرزندان خود را تربیت کند مطمئنا در سالم سازی جامعه می تواند نقش مفید بسزا و موثری داشته باشد. و به واقع مرد از دامن زن به معراج میرود.

سلام خدمت شما بزرگوار و ممنون از حضورتان ، باید گفت نظریه شما متین است . یک زن نقش قابل توجه و وافری در تربیت فرزند سالم وصالح دارد و همانگونه که حضرت عالی اشاره فرموده اید از دامن زن مرد به معراج می رود . اماای کاش به این سؤال هم پاسخ می دادید (سهم زن از جامعه امروزی چقدر است ) به امید حضور مجددتان .

حمدان سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 18:02 http://kingport.blogsky.com/

سوالات پر مغزا وقابل بسی تامل فرمودید از نظر یک مرد کنگی تحت عنوان جواب به به سوالات بانوی کنگی مزلبی را در این مورد به نثر خواهم رساند چرا که بسی اجوبه برای سوالات شما بزرگوار دارم که بد نیست دیگران هم بخوانند - همکنون با مزلبی تحت عنوان خانه فرهنگ بندرکنگ بروزم - حتما سری زده ونظر یادتان نرود.

ممنون از حضورتان ُ انشاالله در اولین فرصت خدمت خواهم رسید . منتظر حضور مجددتان با نظریه بلندتان هستم .

مهدی صابری چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 12:13 http://lengehkarate.blogfa.com

سلام
ممنون از لطف شما
زن باید همان اندازه که مرد از این جامعه سهم می برد سهم داشته باشد.

خسته نباشید ، ممنون از حضور مجددتان واظهار نظر

ابراهیم پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 08:49 http://inja-anja.mihanblog.com

سلام . وبلاگ شما را جدیدا پیدا کرده ام! خیلی خوشحالم که بندرکنگ علی رغم ظاهر و اندازه کوچکش پرورش دهنده چنین انسانهای بزرگ خوش فکر، با ذوق و متعهدی ( حداقل در عرصه وبلاگ نویسی که من می بینم ) بوده است. حرکتتان پایدار و در پناه حق

سلام بر شما بزرگوار! ممنون از اظهار لطفت وحضور سبزتان ! من قبل از اینها دیدار کننده وبلاک جالب وخواندنی شما بوده ام . خداوند را برای ادامه راه یاری میگیرم .یا حق!

فریده قاسمی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 13:24 http://dokhtekong.blogsky.com/

سلام بر شما همشهری خوبم؛بانوی کنگی....
از فعالیت یک وبلاگ دیگه در بین وبلاگ های جامعه بانوان هرمزگان خوشحالم....مشتاق آشنایی با نظریات و ایده های خوبتان هستم.... وظیفه ام را در لینک نمودن اینگونه وبلاگ های مفید و پرمحتوا بلدم !(شوخی) ... به امید مشارکت تمام بانوان کنگی در عرصه فرهنگی و اجتماعی...(راستی نام حقیقیتونو بمن بگین مث یه راز تا ابد می مونه !!! )

سلام خدمت دخت پرتلاش و فعال کنگ همیشه سرفراز !
ممنون از حضور سبزتان دراین کلبه نوپا و اظهار لطف! از لینک نمودن هم کمال تشکر را دارم . انشاالله در کامنتهای بعدی از نظریات خوب وبلندتان استفاده خواهم برد .در مورد نام حقیقی ام "چشم" انشاالله به موقع خواهم گفت و از تجربیات شما بهره خواهم گرفت .خوشحال خواهم شد اگر نقاط ضعفم را گوشزد نمایید . به راز داری شما شک ندارم اما یک مدت بزارید سکرت بمانم تا یک سری مسائل در راستای اهدافی که دارم برایم حل شود آنوقت به روی چشم ! من نیز برای همه بانوان کنگی آرزوی موفقیت دارم . انشالله به کمک خداوند هدایتگر و بخشاینده بتوانیم در این راستا به اهدافی که داریم برسیم . انشاالله تعالی !

رامی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 16:24 http://www.dehtal.com

سلام. ممنون از حضور شما در وبلاگ دهتل و نظر لطف.
وبنوشته های بسیار مفیدی دارید. انشاالله که موفق باشید.

باعرض سلام خدمت شما برادر بزرگوار ، من نیز از حضور شما دراین وبلاک نوپا کمال تشکر را دارم .انشاالله با استفاده از نظریات شما بزرگواران ، وبه کمک خداوند بزرگ بتوانیم به اهدافی که داریم برسیم .

کودی تلخو پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 22:50 http://wwwmkuditalkhoo.blogfa.com

سلام بر بانوی کنگ
این پیام تبریک است آن تازه رس نوبر را که با کوله باری از اندیشه و سکوت اینک چون شقایق از دل سنگ بر آمده تا لب زخم دیده بگشاید و صف انتظار بشکند.
یا رب این چاشنی که دادی تمام گردان و این برق که جهانیدی مدام.یارب عزتی عطا فرما بانوی کنگ را که در پناه تو به ترنم ترانه در این عالم مجاز با خیالی آسوده دور از تسلط سنگین مردان آن چیزی را بگوید که در آرزوی آن است.
(آمین)

سلام به مدیریت محترم کودی تلخو .
به زبان خیلی ساده باید گفت که این فضای مجازی بوجود آمده جای بحث و تبادل نظر و انتقال افکار وعقاید وفرهنگ ونطریات افراد صا حب کمال ودانش و بلند نظر می باشد که با نظر سنجی خود بر اصلاح وارشاد وفرهنگ سازی به صورت موزون ومنسجم در جامعه فعالیت دارند و هر کس رساله ای بردوش و مسئول ومتعهد در برابر خدا ! که نه سعی بر تخریب وتحقیر یکدیگر دارند ونه به قول بعضی از صا حب نظران کج اندیش ( دور از تسلط سنگین مردان بخواهند چیزی را بگویند که در آرزوی آن هستند ) حرف وقتی حق باشد دیگر دنیای مجازی و غیر مجازی ندارد . مطمئن باشید بازگوکننده حقیقت بدون هیچگونه تسلط و زور و جبری در دنیای واقعی هم همیشه عقایدش پیروز و مورد پذیرش افراد صاحب دانش ومنطق ودوراندیش می باشد . واینک اگر می بینی پا به دنیای مجازی میگذارند نه به خاطر این است که در دنیای واقعی مهر سکوت بر لب داشته باشند وازسر ناچاری به دنیای مجازی روی آورده باشند . متأ سفا نه فکر و اندیشه افرادی که این گونه فکر می کنند چراغی است که فقط پیش پایشان را روشن می کند نه بیشتر . من هم برحسب وظیفه فردی و شخصی و اجتماعی عضو کوچکی در این مجموعه گردیده ام وپا به فضای مجازی گذاشته ام ، هدفم انتشار و تبادل افکار و عقاید های مختلف برای بهترو چگونه زیستن می باشد . ما همه وطیفه ورساله ای از جانب پروردگار بر عهده داریم که باید در حد توان برای بهبود جامعه ای که در آن زندگی می کنیم کوشش کنیم و سعی نماییم آن را تا سر منزل مقصود برسانیم وهمیشه از او یاری و هدایت طلب کنیم .

کودی تلخو شنبه 3 آذر 1386 ساعت 00:18 http://wwwmkuditalkhoo.blogfa.com

سلام بانو
چرا از حضورم در وبلاگت تشکر نکردی؟یادت رفت یا لایق نبودم.

با عرض پوزش از مدیریت محترم کودی تلخو
ببخشید ، ممنون از حضور اولیه تان واظهار نظر ،و با تشکر از یاد آوری وحضور مجددتان.

سلام..به دوستان در انجمن اندیشه ورزان برنا این سوالات را مطرح خواهم کرد...جوابش را برای شما ارسال می کنیم

سلام وبلاگتان را از اول تا آخر مطالعه کردم پر بار وگویای خیلی از مسائل بود در فرصت بعدی نظرم را در مورد پست ( حق؟) (توقع؟) (زیاده خواهی ؟)....و پست معرفی انجمن انیشه ورزان برنا را خواهم نوشت .از اینکه تقبل کردید سؤالات بانوی کنگی را در انجمن اندیشه ورزان جوان مطرح کنید کمال تشکر را دارم . موفق و پیروز با شید . وبه امید حضور دوباره شما بزرگوار .

علی اکبر یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 03:57 http://www.hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
امیدوارم این حسن تصادف برای همیشه تکرار بشه تا از حضور شما و نظرات مفید شما بهرمند شوم.
ممنون از حضورتون حتما پر بارتر خواهد شد.
نوبت رسید به سئوال ها :
به نظر من زن نمونه رو در جامعه نباید توصیف کرد باید تشویق کرد چون زنها علاوه بر جامعه شهری در یک جامعه کوچکتری بنام خانه و مدیریت کردن بر اون به تنهایی کاره دشواری رو انجام میدن که این روال کاری خانم ها از زمانهای دور بوده که شامل ( نگهداری فرزندان .تربیت فرزندان یا پختن غذا .شستن رفت وروب و خیلی مسائل دیگه) و اگه دقیق انجام بشه این زن در محیط خانه و خانواده نمونه هست حالا شما همین زن رو با این همه مشغله زندگی توی جامعه بزرگتر هم نمونه باشه و کارش رو به خوبی به ثمر برسونه به نظر من جای صد تشویق داره.
سوال دوم رو باید از زنها پرسید.
نه از زن باید توقع داشت نه از مرد البته بیجاش...
توی یک جامعه همه باید از یک سهم برابر بهرمند بشیم که توی قانون هم اومده بجز بعضی مسائل... که انگاری زیاد روحیاتتون رو پریشون کردم پس جمش میکنم.
موفق باشی
منم لینکیدمت
بای

سلام خدمت شما برادر بزرگوار
با سپاس فراوان از حضورتان و اظهار نظر واقع بینانه تان وهمچنین تشکر از لینک دادن ،موفق و سر فراز باشید به امید حضور دوباره تان .

نیک خو یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 11:44 http://www.nikkhoo.blogfa.com

سلام وبلاگ خوبی دارید با مطالب خوبتر خواهر گرامی انشالله بتونید توی دنیای مجازی نت حرف هایی برای گفتن داشته باشید و هر روز موفقتر از دیروز باشید .

با تشکر از حضور سبزتان و اظهار لطف ،من نیز متقابلا موفقیت رابرای شما آرزو مندم .

بنگرى دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 14:04 http://www.bangeree.blogsky.com

سلام و خسته نباشید تقدیم حضورت
ممنونم از تشریف فرمائیتون در وبلاگم ...پوزش که دیر به کلبه ی بسیار جالب و ارزنده ات سر میزنم ...
به جامعه ی کوچک کنگ تبریک میگم ...این همه فکر و اندیشه و خوش ذوقی ....بسیار جالبه
خوشحالم که بانوی دیگر بر بانوان وبلاگ نویس هرمزگانی اضافه شده و در این راستا بهترین موفقیت ها را برایتان آرزو میکنم .
اصل مطلب : یک زن ... با ایفا کردن نقش خود مبنی بر اصول و عقاید صحیح اسلامی و اخلاقیات و کمالیات در یک جامعه سالم میتواند الگوی بهترینها باشد.
شاد باشید

سلامی گرم حضور شما خواهر گرامی
ممنون از حضور سبزتان واظهار لطف و نظرات ارزنده ومفید تان پیروز و سربلند باشید.

مینو یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 14:38 http://banoyeman.blogfa.com

با درود
نمیدونم این وبلاگ متعلق به یک اقا است یا خانم به هر حال فرقی نمیکنه راجب سوال که کرده بودید خدمت شما عرض کنم که زن یک موجود پیچیده ای است که هنوز هیچ کس حتا دانشمندان نتوانستن به ماهیت این شخص پی ببرند به همین دلیل ان مادر یا خواهر یا...... که شما میفرمایید همان زنانی هستن که همیه شما ها به عنوان یک همسر ازش گله مند هستید چون نتواستید او را بشناسید تا بتوانید حق وحقوق او را ان طور که لایقش است بپردازید به همین دلیل او از اچتماع وفرهنگ غلط بد باوری حذف شده

با عرض سلام وخسته نباشید
این وبلاک متعلق به کسی است که بزرگترین هدفش در زندگی احقاق حق و حقوق زنان است که امیدوارم بتوانم در این راستا به هدفی که دارم برسم .درضمن مدیریت این وبلاگ متعلق به یک خانم است .
با تشکر از حضورتان .

علی دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 18:40

ما آنچه را داریم که قبلا فکر می کردیم وآنچه را خواهیم داشت که در حال حاضر به آن فکر میکنیم پس بیایید درباره چیزی بگوییم که خواستار آنیم .
مرحبا به بانوی کنگی که ایثار را دروجودت حس میکنم.
چه کسانی میتوانند خانواده راتربیت کنند خانواده ای که سلولی از بدنه جامعه به شمار میرود،مسلما زن بیشترین مسئولیت را در این زمینه برعهده دارد وحقیقتا هم همینطور است که میگویند زن مربی جامعه است ولی آیا زن بودن کافیست که نام مربی جامعه رایدک بکشد، پس چه معیاری رامیتوان برای آن در نظر گرفت. ما درجامعه وظایفی داریم که با انجام دادنش دین خود را به جامعه ادا کرده وروی نقطه صفر می ایستیم واگربه وظیفه خود عمل نکنیم به طرف منفی حرکت کرده ایم. حال اگر بخواهیم به طرف مثبت وپیشروی حرکت کنیم مسلما یک سری فاکتورهایی باید وجود داشته باشد تا بتواند مارا به حرکت در بیاورد . ایمان، عشق واحساس مسئولیت در کارها جزئی ازفاکتورهائیست که مارا وامی دارد تا بسوی مثبتها گام برداریم و اینجاست که ایثارمعنا پیدا میکند.ویک زن نمونه وجودش سرشار ازعشق و ایمان و احساس و مسئولیت پذیری در کارهاست که با علم تعلیم و تربیت در هم آمیخته و خانواده نمونه ، وبه موازات آن جامعه نمونه را می سازد.

سلام بر شما برادر بزرگوار ...
باعث خوشحالی و دلگرمی است که مردانی همچون شما دقیق ونکته بین وجود دارند که می توانند ظرافت گفتار را درک کنند و پی به اهداف واقعی ببرند وارزش کار را حس کنند .
با تشکر از حضور مجددتان ، اظهار نظر وتوجه و تأ مل به جزییات ...
با آرزوی سلامتی وموفقیت برای شما

حامد جمعه 5 بهمن 1386 ساعت 01:11 http://payane-marg.blogfa.com

سلام یه زن باید پاک باشه . نجیب باشه . سر به زیر باشه . حجاب داشته باشه
مگه نه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد