با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

با نوی کنگی

زنان -فرهنگی - اجتماعی - بهداشت روانی کودک و...

ازدواج زودرس دفن استعداد و هدف

می خوام سؤالی را از آنهایی که اهل علم هستند بنمایم .

آیا ازدواج یک دختر 14-15 ساله با پسر 18-19 ساله یک ازدواج منطقی است ؟

این ازدواج چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت ؟

این موضوع فکر مرا به خود مشغول کرده چرا سن ازدواج پایین اومده . آیا دختر و پسر با چنین سنی شرایط یک زندگی مشترک را خواهند داشت ؟

چطوری خواهند توانست ازپس مشکلات زندگی بر بیایند ؟ چه معنی خواهد داشت؟

هدف چیه ؟

چه می تواند باشد جز اینکه به قول بعضی ها که می گویند جامعه امروزی که توش این همه فساد روی می دهد و با دسترسی آسان جوانان به اینترنت وماهواره و فیلم های مبتذل اعم از دختر و پسر چون تحریک آمیز است . بجای اینکه منجر به روابط نا مشروع شود بهتر است که ازدواج کنند .

آیا این می تواند راه حل مناسبی باشد ؟ آخر این یعنی چه ؟ یعنی اینکه ما خواه ناخواه به اهداف ابر قدرتها ی شیطان صفت جامه عمل پوشاندیم.قرن بیست و یکم دیگر قرن جنگیدن با سلاح گرم نیست آنها از این طریق به تمام پستو های خانه ما در دورترین و پرت ترین کوره دهات ما هم سرک می کشند وبا این ابزار می خواهند که ذهن و فکر جوانان مارا معطوف به مسائل جنسی و روابط نا مشروع ویا ازدواج وبار مشکلات زندگی کنند. تا این گونه جوانان مارا سر گرم کنند واینقدر غرق این مسائل شوند که دیگر از علم و پیشرفت باز بمانند. اما ما باید هوشیارانه از این امکانات استفاده کنیم تا از بهره مندی مفیدی بر خوردار گردیم .از اینترنت اگر بتوان یک استفاده منفی کرد هزاران استفاده مثبت از آن به عمل می آید اگر ما از عقل سلیم پیروی کنیم .

ازدواج زود رس ، چه اهدافی را می تواند دنبال کند و چه نتیجه ای را در بر خواهد داشت جز اینکه ، قبل از آنکه بدانند چی به چی است ، پس از فروکش غرایز جنسی ، بیفتند تو مشکلات طاقت فرسای زندگی از قبیل تهیه مسکن و ملزومات آن و خرج ومخارج سر سام آور زندگی که مجبور باشند به خاطر به دست آوردن آنها تن به کارهای سخت بدهند که دیگر وقتی برای فکر کردن نداشته باشند و در عنفوان جوانی زیر بار مشکلات زندگی احساس پیری کنند.

حال بیایید و مقایسه کنید اگر همان دختر وپسر بر احساسات خودغلبه و هوای نفس را مهار کنند و به دعوت ابر قدرتهای شیطان صفت لبیک نگویند و به دنبال کسب علم ومعرفت بروند و به تحصیلات عالیه دست پیدا کنند چه به لحاظ فکری وچه به لحاظ کاربردی شهر و کشور را به خود کفایی نخواهد رساند ؟ و بعد از آن با یک ازدواج معقول و منطقی نخواهند توانست تصمیم بهتری بگیرند وبه نتیجه بهتری دست یابند.آیا چنین نیست که امروزه دیپلم حداقل سواد است و اگر فردی به قول بعضی از افراد ی که حق به جانب حرف می زنند که " مدرک به چه درد ی می خورد " حتی نخواهند هیچ سمتی به لحاظ مدرک داشته باشند فرض می گیریم یک زن خانه داردیپلمه بهتر می تواند مادری ، همسری، و خانه داری کند یا یک فرد ی که سطح سوادش در حد خواندن و نوشتن باشد که حتی از در ک چند جمله عاجز باشند ، یک ستون از مجله ای یا یک صفحه از کتابی را بتواند روخوانی کند اما از درک آن عاجز باشد . کدام یک موفق تر خواهند بود ؟ کدام یک خواهند توانست زندگی بهتری را داشته باشند و اداره کنند .فرزندان بهتری را تربیت کنند.

چرا دخترانتان را از سنین نوجوانی اسیر مشکلات زندگی می کنید . به خدا این علاج فاجعه نیست بلکه خود فاجعه است . حق دختران ما در قرن بیست ویکم بیشتر از اینهاست و جایگاه بهتری در انتظار شان است . والدین محترم من حقیر از شما تقاضا دارم فرزندانتان را درست راهنمایی و ارشاد کنید ،مواظب رفتار و کردارشان با شید با آنها دوست شوید به حرفهایشان گوش کنید به آنها و عقاید شان احترام بگذارید و گاه بیگاه دوستانه آنهارا ارشاد کنید نگذارید اسیر وسوسه شیطان شوند آنهارا تشویق به کسب ودرجات عالی کنید شعور اجتماعی آنها را با لا برید .بگذارید جامعه ما در این عصر که عصر تکنولوژی است پیشرفت کند . جوانان ونوجوانان را آگاه کنید .فکر و ذهن آنهارا پرورش دهید که از هر ابزاری می توان استفاده مثبت و مفیدی به عمل آورد و به روی منفی چشم پوشید وخط بطلان کشید . تو را خدا به دعوت شیطان صفتان پاسخ مثبت ندهید مرز 15 سالگی برای ازدواج خیلی زود است حد اقل ، حداقل بگذارید تا مرز دیپلم پیش بروند نه به خاطر اخذ مدرک بلکه به خاطر شکو فا شدن فکر وذهن شان و درکشان از زندگی ودر ک وشعور اجتماعی بیشتر وبالا تر برای زندگی بهتر و پر ثمرتر ." ازدواج زود رس یعنی دفن استعدادها وهدفها"  به امید روزی که فکروذهن و ادراک همه ما به شکو فایی کامل برسد .    " الاهی به امید آن روز "  

 

نظرات 2 + ارسال نظر
ایوب دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 20:54



با سلام

همانطور که می دانید ازدواج پیوندی است که هدف نهایی ان

تکامل زوجین است . به شرطی که به همه زمینه های

توجه شود از جمله یکی از شروط اصلی توجه به آمادگی

جهت مسئو لیت پذیری ونقش تربیتی آن می باشد.

اما این مسئله که نتیجه ازدواج امروز تولد فرزندی در اینده

می باشد نادیده گرفته می شود وهمین عدم دقت باعث

نادیده گرفتن دو اصل ذکر شده می گردد . واز نظر پنهان

می ماند که چقدر کسانی که در آینده نقش پدر ومادر را

بازی می کنند برای تربیت کردن تربیت شده اند. عمده

مشکلات امروز ما بر اثر همین سهل انگاری بوجود امده

وچه بسیارند خانواده هایی که عاجز از تربیت فرزندان خود

آنان را رها کرده وبه جای استفاده از لحظات شیرین زندگی

گرفتار مشکلات بی پایانند.

سلام خدمت برادر بزرگوار و خوش ذوق آقا ایوب
حقا که گل گفتید خیلی خوشحالم که همه پست هایم را با دقت مطالعه می فرمایید و تک تک آنهارا با نظرات مدبرانه تان مزین می فرمایید اینگونه حضورتان مایه دلگرمی می گردد . موفق و موید باشید .

مازیار شنبه 3 فروردین 1387 ساعت 20:13 http://bestgarden.blogfa.com

سلام.
مطلب خوب و مفیدی بود. به من هم خیلی کمک کرد . ولی جای تحقیق های معتبر و هدفمند و منسجم بیشتری دارد. به امید آن روز که این تحقیقات انجان شود و به همه ی ما به نتیجه ی مطلوب برسیم.

سلام ممنو ن از حضورتان
خدا را شکر
به امید آن روز
سلامت و پیروز باشی.د

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد